Okruhové závody
Základní informace
Tvar a typ závodního okruhu je stanoven vedením závodu na základě povětrnostních podmínek a dané charakterem místa. Ředitel závodu informuje závodníky o zvolené variantě na tzv.skippers meetingu, který je svolán před startem první rozjížďky. Nákres závodu, okruhového závodu, počet okruhu, počet rozjížděk a další upřesňující informace k závodu musí být připraveny k nahlédnutí všem závodníkům alespoň 30 minut před startem první rozjížďky.
Definice pojmů
Jezdec: závodník: znamená jezdec, kite a board
Starboard: jezdec, který při kontinuální jízdě drží kite ve větrném okně mezi 12 – 3 hodinou
Port board: jezdec, který při kontinuální jízdě drží kite ve větrném okně mezi 12 – 9 hodinou
Start
Start znamená když jezdec nebo jeho board protnou jakoukoliv částí startovní linii. Pro klasifikování startu musí jet (kontinuální jízda, jezdec stojící na boardu).
Cíl
Aby jezdec byl klasifikován „dojel do cíle“: musí jedoucí (kontinuální jízda, jezdec stojí na boardu) zcela protnout cílovou linii s kitem ve vzduchu. Body dragg není povolen.
Základní pravidla
Míjení jezdců
Na opačném větru: jezdci jedoucí opačným směrem
V případě, že se potkají jezdci na opačném větru, musí jezdec jedoucí jako PORT dát přednost jezdci jedoucímu STARBOARD.

Na stejném větru: jezdci jedoucí stejným směrem, jízda po větru, stoupání proti větru

Změna směru
Jezdec měnící směr (provádějící obrat) nesmí omezit žádného jezdce pokračující v jízdě. Jestliže mění směr jezdec s právem jízdy, musí dát druhému jezdci dostatek místa k vyhýbání.

Zabránění kontaktu
Jestliže je to rozumně možné, jezdci musí zabránit v kontaktu jak těly tak i boardy a kity.
Avšak jezdec s právem jízdy nebo jezdec s právem na místo u bóje:
− nemusí jednat k zabránění doteku, dokud není jasné, že jiný jezdec neuhýbá nebo že neposkytuje místo u bóje
− nesmí být potrestán, pokud nešlo o dotyk, který způsobil škodu nebo zranění
Poskytnutí místa u bóje
1. Jestliže jsou jezdci v krytí, musí jezdec, který je na vnější straně poskytnout dostatek místa jezdci na vnitřní straně
2. Jestliže jezdec získal vnitřní stranu u bóje z pozice zcela vzadu a na poslední chvíli a vnější jezdec není schopen poskytnout místo u bóje, není to po něm požadováno.

Ostatní nařízení a úpravy
1. Okruhový závod je závod z jednoho místa do druhého
2. Pro start závodu mohou být použity dva typy startu – plážový start, vodní start
3. Minimální věk startujícího je 15 let
4. Závod je pořádán ve dvou kategoriích: muži, ženy
5. V jednom závodě může startovat maximálně 32 závodníků
6. Délka jednoho závodu je mezi 10 – 40 minutami
7. Minimální počet rozjížděk pro uznání výsledků je 1 rozjížďka
8. Maximální počet je 6 rozjížděk/den
9. V případě odjetí více rozjížděk budou rozjížďky rušeny dle nejhorších ve prospěch jezdců systémem: 3 rozjížďky - 1 discard, 6 rozjížděk - 2 discards, 9 rozjížděk - 3 discards
10. Závodník, který nenahlásí barvu, velikost, značku a typ svého kitu před rozjížďkou může být v této rozjížďce diskvalifikován
11. Závodník (ci), který protne startovací linii před startovním signálem bude z této rozjížďky diskvalifikován
12. Závodník, který neprojede trať závodu, dle stanovené specifikace bude diskvalifikován
13. Závodník, který neprojede správně cílovou linii bude kvalifikován jako NZ nedokončil závod
14. Závodník, který neobjede nebo nesprávně objede bóji bude diskvalifikován
Obecná a bezpečnostní pravidla
Všechna bezpečnostní a obecná pravidla se řídí: Obecnými pravidly a nařízeními pro kiteboarding
Bodovací systém dle umístění v rozjížďkách
Bodový výsledek každého závodníka v závodu musí být součtem jejho bodů z rozjížděk s vyškrtnutím nejhorší rozjížďky dle pravidel.

Závodníci, kteří nedokončili, byli diskvalifikováni, nevystartovali dostanou počet bodů (dle celkového počtu závodníků) plus 1 bod.
Startovní systém - řád
Rozjížďky budou startovány s použitím následujících znamení. Časy musejí být brány od vizuálních znamení, na nepřítomnost zvukového znamení nesmí být brán zřetel.
Jako informační signál pro závodníky je vztyčena ŽLUTÁ VLAJKA - 20 minut před startem.
Tato vlajka je vztyčena po celou dobu až do startu závodu.

Další vizuální signály (vlajky)
Význam vizuálních a zvukových znamení je stanoven níže. Šipky nahoru nebo dolů znamenají, že vizuální znamení je vyvěšeno nebo spuštěno. Tečka znamená zvuk, přerušované čáry znamenají opakovaný zvuk a dlouhá čára znamená dlouhý zvukový signál.

Vložil: admin, 20.02.2012
Komentáře
Žádné komentáře.