mushow kitestore
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
  • header pic
Mushow Kitestore
forum/poslední
comments/poslední
bazar
Návštěvy
TOPlist

SLINSGHOT RALLY - test

Navigace: mushow.cz / Product reviews / SLINSGHOT RALLY - te..

Na Rallíčku jezdím už od jeho uvedení v roce 2011. Pořídil jsem si tenkrát 14ku a 10ku ve stejných barvách (stejná barva měla zmást ženu, aby si nevšimla, že jsou ty nové kity najednou 2 ). Po 3 letech spokojeného soužití a občasném vyzkoušení kitů od konkurence jsem začal uvažovat o výměně aspoň většího kitu. Rally je delta kite poměrně specifický tím, že nepoužívá žádné kladky ve vývazu. To způsobuje zcela přesné a bezprostřední reakce kitu na pohyby baru. Jak si na to zvyknete, tak vám začne vadit určité zpoždění u kitů, které kladky používají. Vyzkoušel jsem si projet i „C“ kity, ale zatím žádný velký freestyle neplánuji, proto zůstanu věrný delta konstrukci s větším větrným rozsahem a snadnějšími starty z vody. Hned jak jsem uviděl fotky nového Rally 2014 a přečetl pár testů bylo rozhodnuto, že zůstanu u Rallíčka. Dilema jsem měl pouze s výběrem barviček. Slingshot totiž dělá desítky barevných kombinací.

Hned po převzetí jsem mazal Rallíčko otestovat na Moravský ledovec. Moc větru nebylo, ale pár závanů do 4m naznačovaly velký potenciál v light windu.


Každopádně barvičky podle mě parádní

Vzhledem k nepříznivé zimě a naopak příznivému jaru už mám za sebou na konci března 9 pojezdů na vodě a tak bych se podělil o poznatky, kam se Slingshoťákům podařilo nové Rally posunout.

1) Light wind

Opravdu znatelný nárůst. Na mých 95 kg jedu od cca 4m (český vítr), v 5m už slušné jumpy. Hned první ježdění na vodě jsem dal nedočkavě na Olešné (malá nádrž na kiting nepříliš vhodná pro nestabilní vítr). Rally neuvěřitelně snadno drží ve vzduchu už v cca 3m bez mávání – jako by vážilo polovinu. Navíc proti starší generaci snadněji startuje z vody, je to dáno asi tužší 5ti žebrovou konstrukcí a upraveným vyvázáním. V cca 3m se dá na vodě zvednout za backliny a ve vzduchu přetočit a v cca 3,5m klasický restart za boční linu.

 

Nejsilnější poryv dne...

2) Větrný rozsah

Doslova obrovský. I starší generace měla velmi slušný větrný rozsah. Nová přidává hlavně směrem dolů - jede dřív tak o 0,5m/s. Směrem nahoru je rozsah podobný, ale kite je na horní hranici výrazně klidnější a stabilnější. Navíc vůbec nezáleží na tom, kolik máte stažený depower, kite se chová pořád naprosto stejně. Proti starší generaci je tak jízda v silnějším i poryvovém větru příjemnější, vyšší tuhost kitu se projevuje v příjemném a hladkém pocitu na baru. V nějakém testu jsem četl přirovnání, že jízda s novým Rally je jak jízda po nové kvalitní silnici a ty pocity mám na vodě taky.

S Rally ve vzduchu máte prostě pocit, že jedete po nové dálnici

 3) Hangtime

Největší pozitivní překvapení u nového Rally. Velmi výrazný nárůst. Hned první 360 proto skončila jako 720 . Přistání měkkoučké jak do peřinky.


4) Kiteloopy

2011 byla do kiteloopů trochu rychlejší, pořád je ale Rally i ve 14m zábavné a rychlé. U menších velikostí to bude spíše plus, hlavně pro méně zkušené.


5) Bar

V roce 2014 prodělal výrazné vylepšení. Tím myslím opravdu vylepšení a ne jen změnu designu. Potah je na první pohled stejný, na omak spíše tvrdý. To naznačuje jeho vysokou odolnost proti poškození, stejně jako u starého. Drží se však podstatně příjemněji, starý mi připadl hlavně v chladnějších dnech zbytečně tvrdý a nekomfortní. O novém potahu prakticky nebudete vědět, asi ideální kompromis komfort-odolnost. Velmi zajímavě je řešený střed baru, v místě kde procházejí šnůry. Je tam taková pěkně designově zpracovaná vložka, která je směrem nahoru vystouplá. Je to velmi praktická součást baru, při držení jednou rukou uprostřed baru vám to roztáhne prsty a tak si je nedřete o šnůry a nepřirazíte si je o stopper ball.

Dále je předělaný celý systém odstřelu, odstřelovací síla klesla (při tahu 120kg) z 12 na 8kg. Jsou to všechno drobná vylepšení, ale všechna potěší.

Celou zimu jsem poctivě pročítal recenze co vycházely a hlavně zkušenosti obyčejných uživatelů co Rally jezdí.

Vzhledem k tomu, že se Rally pohybuje hned od svého uvedení na trh na čelních místech žebříčku nejoblíbenějších kitů na světě není o recenze a videa na netu nouze.

Zajímavosti vyčtené na netu:

Rally 2011 a 2012 – stejná konstrukce, lehce jiný design

Rally 2013 - nová kocepce (5ti spirový místo 3), výrazný nárůst výkonu, lepší lowwind, výrazně vyšší tuhost konstrukce, větší hangtime, ale pomalejší na kiteloopy. Na konci kitu zmizely 3možnosti připojení pro ladiče.

Rally 2014 - další nárůst výkonu (menší než mezi 2012-2013), zrychlení kitu v letu i kiteloopech, nový parádní design, nový vylepšený bar a opět na konci 3 možnosti připojení pro ladiče.

Jak se povedlo zvýšit výkon? Nové kity jsou trochu větší , 2013 je větší než 2012 o dost a 2014 je opět trochu větší než 2013. Je to ověřeno jednoduchým přiložením kitů na sebe. Nenašel jsem fotku rozdílu mezi 2012 – 2014, ale přikládám fotku kitů stejné velikosti 2013-2014 přiložených na sebe. Velikost 9m 2014 je po přiložení údajně stejná jako 10m (2011- 2012). Je dobré vzít to do úvahy, pokud chcete vyměnit starší Rally za nové.

 

Nahoře rok 2013, pod ním 2014 stejná velikost:

 

Hodně se v testech zmiňuje splitstrut konsrukce , která má vliv na tuhost a odolnost kitu

 

Asi těžko potkáte někde na pláži úplně stejnou barevnou kombinaci jakou má váš kite

 

Další zajímavosti vyčtené z hromady recenzí

Do váhy jezdce 90kg Rally 14m poslouží jako největší light wind kite, srovnatelný se 17m konkurencí.

Pro váhu jezdce do 70kg je vhodnější jako největší kite Rally 12m, umožní mu snadněji stoupat.

Na vlny k vlnovému prknu je vhodná velikost max.12m.

Díky nárůstu tuhosti jsou nové Rally podstatně příjemnější v silném a poryvovém větru.

Vyšší tuhost snížila větrnou hranici startu z vody.

Pokud o novém Rally uvažujete, tak doufám, že jsem vám poskytnul potřebné informace.

Pavel

 

Další info o novém SLINGSHOT RALLY ZDE

Vložil: admin, 14.04.2014

Komentáře

Switch
15.04.2014 v 12:08

Přidána hodnotící tabulka z německého magazínu. Celý test ZDE.

Odpovědět
pepikorliklocal
14.04.2014 v 21:23

je to pila jako svinja vo term zadna jen bych doplnil že plna vykon z relicka dostanete pouze při nafouknute prostředni spíře bočni jednoduše proti nafouknuti zajistite zamky kite je i daleko živější a celkově divočejší odjezdil sem takle zodzima v medulinu 4 hodiny v kuse a všim si toho až při baleni fak upně jinej levelllllllllllllll 

Odpovědět
Pavel
15.04.2014 v 08:22

Zajímavé zjištění. Možná na stabilním větru použitelné. Ale do poryvů v česku to podle mě zhoší právě tu tuhost a klid. Jinak se mi povedlo přiložit na sebe Rally 14m rok 2011 a 2014, přes prostřední spiru jsou kity stejně široké, nový je kousek delší a má větší plochu na koncích. To společně s trochu menším C prohnutím zřejmě způsobuje nárůst toho hangtimu, je  opravdu velmi  znatelný a příjemný. Někdy budu muset testnout tu Turbínu, to musí být šílené rogalo.

Odpovědět
anketa

Letní kite trip (dovolená) v mém případě trvá:





MKB info
?>
login


Registrace

Zapomněli jste heslo?

Partners

design & web puradesign logo - web. stránky

rss newsNewsrss forumForum

Kontakt | Copyright © 2001-2024 Mushow.cz

mushow on facebook