Recenze Slingshot Rally - Čuďa o5 na Mauru
Po silném, trvalém a několikaletém, Switchovém nátlaku, jsem se rozhodl, že vyměním své oblíbené, byť „trochu“ vybledlé, draky. Zastávám názor designera plachet Slim, Libora Šebesty: „barva nejede“ :-). Vybrat značku problém nebyl, chtěl jsem to nejlepší, ale jaký rozměr, jaký typ, to už nějakou tu úvahu stálo. Výběr jsem podřídil mému oblíbenému wave spotu – One Eye na Mauritiu, kde probíhal celý test. Spot jsme již několikrát popsali a nafotili, naposledy tady: (Mauro report) , video je např. tady: (Mauro video) . V podstatě už dneska nikde jinde nekituju. Chtěl jsem buď C draky nebo něco, co bude C vlastnostmi připomínat. Výběr draků se zúžil na Rally 8 a 10 nebo Fuel 7 a 9. Těžký výběr. Zvolit Fuel, znamená, že většinu času budu jezdit na devítce a sem tam na sedmičce. Rally – většinu času odjezdím na osmičce a jen ve sračkoidním větru si vezmu desítku. Na vlnách platí - čím menší drak, tím lépe. Rychlost je jedna z nejdůležitějších vlastností. Nakonec padla volba na Rally. Draci mají perfektní zpracování, nic zbytečného navíc (drak má jen 3 nafukovací spiry). Přední šňůry jsou silnější než zadní, čímž se o trochu sníží odpor draku. Bar je funkčně, ale jednoduše vyřešený, jen se mé ruce, které půl roku držely jen knipl od letadla, museli přizpůsobit novému potahu. Stopper ball na baru – to oceníte, např. když druhému vezete prkno. Nechápu, že taková vychytávka na jiných barech není vidět.
|
Čuďa o5 na Mauru. Tentokrát s novým Slingshot Rally. |
První dojem Rally 8m2:
Parádní drak. Po dlouhé době mi nic tak nepadlo do ruky jako právě Rally 8. Rychlost úžasná, když nefouká, dá se s ním i mávat (na rozdíl od bow draků), výkon dostatečný, tak v baru akorát. Co jsem však ocenil asi nejvíce, byla stabilita draku. Foukal atypický vítr: skoro z jihu, síla tak tak, že to jelo. Stoupat se dalo jen v laguně, kde teče proud proti větru, takže po každém ridingu na vlně bylo třeba zajet do laguny pro 100m výšky. Normálně fouká vítr z východu, na vlnách je to sideoff shore, pro waveride ideální. My jsme měli vítr z jihu, a to znamenalo, že foukalo sideon shore – pro waveride shit. Rider při bottom turnu ztrácí tah ve šňůrách a padák má snahu spadnout. Tohle je ještě umocněno na One Eye tím, že v impact zóně teče proud ve směru větru. Snažil jsem se fakt hodně, aby mi padák spadnul, ale nějak pořád zůstával viset ve vzduchu a po cutback byl zase pod kontrolou. Tak stabilního draka jsem ještě v ruce nedržel.
|
Rally a jeho tvarová rozdílnost |
První dojem Rally 10m2:
Proti osmičce je pomalejší, zákony aerodynamiky neokecá ani Rally :-). Nicméně na desítku je to hodně rychlý drak a rozhodně si to s ním ve slabém větru na vlnách užiju. Jinak jsem vše popsal u osmičky.
|
Čuďa je konzerva jak sviň. Rally bude jezdit nejmeně 10let:)) |
Závěr:
Mohu hodnotit jen, jak se draci chovají na vlnách. Osmičce bych dal hodnocení 95%, nepřišel jsem na nic negativního, Těch 5% si nechávám v zásobě, kdybych na něco přišel :-). Desítka u mě měla nejdříve 85%, ale nakonec jsem se po celodenním ježdění na One Eye rozhodl pro 90%. Představte si školní vlny okolo 1.5m, teplá voda, azuro s kumuly na obloze, na sobě jen šortky, vítr akorát na 10ku a na One Eye kromě vás není nikdo. Mé hodnocení o 5% míň než má osmička je pouze za to, že je o něco pomalejší, je to prostě 10ka a já hodnotím jen wave. Riding na vlnách s ní je ale taky úžasný.
Tyhle draky doporučuji všem, kteří by chtěli jezdit wave. Já sám na nich budu zase několik let jezdit, než mě zase Switch přesvědčí udělat změnu :-). Pro člověka, který váží okolo 80 kg a pojede na Mauro, doporučuji velikosti 8 a 10.
Čuďa
Vložil: admin, 06.05.2011
Komentáře
Dík za super užitečné info. Skvěle jsi to popsal. Jen bych se ještě zeptal jak silnej vítr na Mauru fouká a kdy bereš 8 a kdy 10. No a ještě jeden dotaz proč ne RPM na wave? je to někde mezi Rally a Fuelem.
OdpovědětSorry za pozdní odpověď, nevšiml jsem si :-o...
Těžko říct, co se týká větru. 8mičku beru, pokud mě utáhne. Na Mauru je to vždy kombinace síly větru, směru větru a proudů. Vlny někdy udělají v laguně takový protiproud, že8mička je v laguně zbytečně velká a vyjedeš za reef a tam je 10ka málo. Já raději beru menší padák pokud je to aspoň trochu možné, protože je rychlejší.A proudy záleží na tom, jak velké jsou vlny a z jakého jdou směru. Když jde např. swell 4m z JZ, tak v laguně teče řeka proti větru o ryclostí okolo 1,5m/s, v impact zóně je to naopak a ve slabém větru se nedá zajet zpět do laguny. Takže není to o měření větru, ale spíše o kombinaci faktorů. Příjdeš k vodě, mrkneš, vytáhneš třeba 8mičku no a když je málo, tak nafoukneš ještě 10ku :-). Za nějakou dobu to chyneš do oka.
RPM se mi zdá moc bow - Když přitáhnu bar k sobě, drak rychle ztratí vztlak (je citlivý na úhel náběhu) a nedá se s ním moc mávat, když začne slábnout vítr. Proto jsem chtěl Cčka - dá se s nima mávat i ve slabém větru a u toho mávání táhnou a nedají se tak jednoduše uhnat. Mají sice principiálně menší rozsah depoweru, ale inženýři od SS udělali velký kus práce a vylepšili to :-), Chtěl jsem Fuel, ale Switch mě přesvědčil, ať vyzouším Rally a s těma se mi jezdilo super. Asi to bude něco mezi RPM a Fuel, ale zase tam moc jsem RPM a Fuel nezkoušel, abych to mohl s jistotou tvrdit.
Odpovědět