Tak nám konečně nakydalo a snowkiting (alespoň zde na Ryži) frčí na plné obrátky. Backcoutry freeriding je jedna z nejzábavnějších věcí, kterou lze na kitu zažít. Mnoho z vás se s jízdou ve volné krajině teprve seznamuje a zde je pár dobře mířených rad, jak si snowkiting v terénu užít opravdu na max!
Výběr spotu
Pokud si máme SNK pořádně užít, je nutno zvolit správné místo. Je sice pěkné, že nám sníh sem tam napadne i za barákem, to ale ještě neznamená kvalitní pojezd. Vyvarujte se spotu, kde je blízko les, vysoké kopce, paneláky atd, prostě všeho, co by mohlo ovlivnit kvalitu větru. Není nic horšího a nebezpečnějšího, než poryvový bum bác wind 0 až 15m/s. Vybírejte proto plac velký, bez překážek se stálým větrem.
Využijte členitosti terénu
Pokud je terén členitý, kopcovitý, volte vždy vítr do kopce. Všichni známe to útrpné ježdění, pokud je svah odkloněn a vy nemůžete pořádně zahranit. Holeně bolí jako blázen a vy nejste schopni nastoupat ani metr. Naopak, pokud zvolíte jízdu v terénu, kde jezdíte do kopce, vše si zjednodušíte. Čím větší je sklon kopce, tím méně potom musíte hranit a tím je pojezd příjemnější. Obzvláště na ledovém povrchu si jízdu hodně usnadníte.
Další neoddiskutovatelnou výhodou je stoupavost. Kopce můžete perfektně využít a při jízdě dolů jedete vlastně skoro proti větru! Při jízdě do kopce potom můžete využít kiteloopu, jako nejefektivnějšího nástroje pro jízdu hore. Kite je při kiteloopech vlastně stále v tahu, tzn. máte stálý power pro svou jízdu a to i ve velmi slabých podmínkách! Odstředivá síla vás táhne dolu a lajny jsou tím pádem stále napnuté, kite je stále v tahu. Další lahůdkou pro zkušené je létání. Pokud je kopec hodně prudký, můžete to pustit „vzduchem“. Luxusní na této záležitosti není jen maximální prožitek, ale také 100% stoupání, jelikož letět z kopce lze nejlépe proti větru! :)
Taktika
U kite sportů není nic náročnějšího na přemýšlení a taktiku, jako u snowkitingu. Pokud nad pojezdem přemýšlíte, nejen že si jej užijete, ale také se nedostanete do problémů, které vám v lepším případě odčerpávají spoustu sil a v tom horším to smrdí zraněním. Při pojezdu v rozlehlém terénu proto přemýšlejte, jestli si můžete dovolit projet kolem vzrostlého lesa, aniž by vám za ním úplně nevypnul vítr, jestli mužete sjet do údolíčka, aniž byste z důvodu no windu nemuseli šlapat z5 po svých. Pokud jste v horách, jaký je rozdíl mezi sílou větru dole a na hřebeni, což může být velké a taky nebezpečné překvapení. Nikdo z nás nechce být vláčen přebušeným kitem za hřeben, kde se velmi často nachází pěkný krpál, skála, nebo les.
Využívejte reliéf terénu. Jízda v kopci vám dopomůže snadnějšímu nastoupání, ve zuženém místě zase využijete silnější vítr. Naopak, pokud je hore vítr příliš silný, sjeďte níže a vítr ubere. Vítr foukající do kopce by měl být vždy stabilní a silnější, vitr za kopcem naopak poryvový a nestálý. Při slabém větru využijte hranu kopce, kde je vítr vždy zhuštěný. Když jezdíte v prudkém kopci, zejména ve vysokých horách, dávejte velký pozor! Vítr zde nefouká vodorovně, ale kopíruje kopec, takže letí nahoru. Při takovém proudění uděláte chybu a najednou jste v 10m a nevíte si rady, jak dolů. Držte proto kite spíše nad zemí, než nad hlavou.
Povrch
Další věcí je povrch. Tady platí, že čím rychlejší a zledovaletější povrch je, tím menší kite vám stačí na zábavný pojezd. Pokud jste na takovém povrchu přebušení, kite vás bude strhávat po ledu a pojezd tak bude vypadat spíš jako sesouvání. Přitom stačí zvolit menší kite (někdy i poloviční velikost) a kvalita jde hore! A naopak, pokud nakydá po gule prašanu, zvolte velikost kitu větší, protože i odpor bude větší, né nepodobný tomu na vodě.
A jedna zásadní rada nakonec. Vždy mějte svůj board a lyže perfektně namazán! Není většího opruzu, než 5kg sněhu nalepeného pěkně na skluznici! :)
Doufám, že vám pár dobře míněných rad pomohlo! Takže pokud znovu napadne, sejdeme se na kopci, kde vše v praxi vyzkoušíme! Kvalitní podmínky u nás najdete v Ryžovišti, na Moldavě i jinde. A kvalitní podmínky znamenají kvalitní pojezd!
Good wind!
Switch
Vložil: admin, 22.01.2018
Komentáře
Žádné komentáře.